Нещодавно музей Маурицхейс, де зберігається полотно, оприлюднив нові дослідження. Вони використовували сучасні технології: неінвазивні методи візуалізації і сканування, цифрову мікроскопію і аналіз зразків фарби. Він, до речі, проводився в спеціальній скляній кімнаті.
Так, стало відомо, що спочатку дівчина на картині мала вії. Ба більше, темний фон з'явився пізніше - художник перекрив їм завісу зеленого кольору. Раніше вважалося, що відсутність вій і фон-порожнеча вказували на ідеалізовану красуню, а не реальну людину.
"Ні, ми не з'ясували, ким була ця молода леді, й чи існувала коли-небудь. Але ми трохи наблизилися до неї", - сказала директор Мартіна Госелінк.
Також вчені розповіли, що хустка дівчини створена завдяки пігменту високоякісного ультрамарину. У 17 столітті він був на вагу золота.
Звичайно, загадок досі залишилося чимало, тому що про роботу Яна відомо не так багато. Втім, з кожним кроком ми наближаємося до того, щоб скласти цілісний портрет про «Дівчину з перловою сережкою».